Sarrià de Ter

Democràcia participativa: teniu dret a decidir

  • Actualitzat:
  • Creat:

2n eix del programa electoral

Roger Casero, cap de llista de la Candidatura de Progrés
Roger Casero, cap de llista de la Candidatura de Progrés

Aquests darrers vuit anys hem avançat molt poc en matèria de participació ciutadana i una experiència que es va fer, un procés participatiu sobre un tram del carrer Firal, no va ser reeixit, un procés que no va servir per a canviar ni millorar res del que es proposava.

D’altra banda, aquests darrers anys s’han constituït una sèrie de nous consells de participació que tampoc han funcionat, com el de cultura o el de comunicació.

És a dir, al llarg d’aquests darrers vuit anys i en especial els darrers quatre, s’ha parlat més de participació que no pas s’ha participat i s’ha decidit per part dels veïns i veïnes.

Aquests propers quatre anys, sens dubte, aquesta situació s’ha de revertir, ampliant la democràcia representativa que ja tenim amb la democràcia participativa.

– Desenvoluparem i potenciarem el Pla de Participació Ciutadana de Sarrià de Ter, activant i dinamitzant els consells de participació que preveu.

– Promourem la realització de consultes i processos participatius als barris sobre accions i inversions a fer, garantint i facilitant la informació necessària per a poder fomentar i potenciar la implicació i la participació dels veïns i veïnes i les entitats.

– Actualitzarem el web municipal, fent-lo navegable per als dispositius mòbils, alhora que també impulsarem la creació d’una aplicació mòbil municipal que permeti accedir a l’agenda i activitat del municipi.

– Potenciarem la informació al web municipal, un web que a dia d’avui encara no té els nivells òptims d’informació municipal i transparència, segons un observatori independent que ha analitzat tots els webs municipals de Catalunya.

– Millorarem la transparència en la gestió municipal, fent pública l’agenda de l’alcalde i l’equip de govern.

– Farem reunions obertes de l’equip de govern alternativament als barris, per acostar la gestió municipal als veïns i veïnes i les entitats i fer més transparent l’acció de govern.

– Potenciarem l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, i elaborarem un circuit-protocol de resposta i resolució de demandes i peticions, comprometent-nos a donar resposta en un termini no superior a 15 dies.

Fitxers adjunts: